SIKAP SISWA TENTANG PELESTARIAN LINGKUNGAN SEKOLAH DI SMA NEGERI 3 KOTA BUKITTINGGI

Main Article Content

Nada Nilam Suri Ernawati Ernawati

Abstract

The research objectives were to determine students 'perceptions about preserving the school environment and to find out students' perceptions of school regulations on preserving the school environment. This research uses a quantitative approach with quantitative descriptive. The population in this study were all students, so the sample used by the researcher was class XI, amounting to 406 students with a sample of 201 students. Based on the results of this study, it was found that 1) students 'perceptions of the preservation of the school environment from outside perception factors stated strongly agree with a percentage of 37.44% and the perception factor from within agreed with a percentage of 41.48%, 2) students' perceptions of school regulations on environmental preservation of cleanliness school (K3) agreed with a percentage of 51.32% and environmental preservation agreed with a percentage of 41.48%.


Tujuan penelitian yaitu untuk mengetahui ­­­persepsi siswa terhadap pelestarian lingkungan sekolah dan untuk mengetahui persepsi sista tentang regulasi sekolah terhadap pelestarian lingkungan sekolah. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan deskriptif kuantitatif. Populasi pada penelitian ini merupakan seluruh siswa, maka sampel yang digunakan oleh peneliti yaitu kels XI dengan berjumlah 406 siswa dengan pengambilan anggota sampel yaitu sebanyak 201 siswa. Berdasarkan hasil penelitian ini menemukan bahwa 1) persepsi siswa tentang pelestarian lingkungan sekolah dari faktor persespsi dari luar menyatakan sangat setuju dengan persentase 37.44% dan faktor persepsi dari dalam menyatakam setuju dengan persentase 41.48%, 2) persepsi siswa tentang regulasi sekolah terhadap pelestarian lingkungan dari kebersihan sekolah (K3) menyatakan setuju dengan persentase 51.32% dan pelestarian lingkungan menyatakan setuju dengan persentase 41.48%.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

Most read articles by the same author(s)